İLK YERLİ SAVAş UçAğI İçİN üç TASARIM
  • Anasayfa
  • Ara
    •  
  • Geriş
    • Kullanıcı Adı: Şifre:
      Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: İLK YERLİ SAVAş UçAğI İçİN üç TASARIM  (Okunma sayısı 2554 defa)

plus minus reset

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

  • Yönetici
  • Profesyonel
  • *****
  • İleti: 970
  • Toplam beğeni: 188
  • Teşekkür: 48
  • Cinsiyet: Bay
  • No antivirüs
    • Pc-Dmis 2018
    • MR4
    • Profili Görüntüle
    • Test sayfası
  • Uzmanlık Alanı:
  • PC-DMIS
  • Forum işleri
İLK YERLİ SAVAş UçAğI İçİN üç TASARIM
« : 31 Mayıs 2013, 12:31:14 »
Kavramsal tasarım? 29 Eylül?de Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ve Hava Kuvvetleri?ne sunulacak. Bu üç tasarımdan biri seçilecek.

Linklere izin verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap  Türkiye?nin havacılıkta en önemli projesi ?Milli Muharip Uçak? için üç farklı tasarım ortaya çıktığını yazdı. Cebeci, Milli Muharip Uçağın özellikleri ile uçağın yapımındaki yol haritasını da açıkladı.

İşte Uğur Cebeci'nin o yazısı:

Türkiye?nin havacılıkta en önemli projesi ?Milli Muharip Uçak? için üç farklı tasarım ortaya çıktı.

TAI ve Hava Kuvvetleri?nin birlikte yaptığı ?kavramsal tasarım? 29 Eylül?de Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ve Hava Kuvvetleri?ne sunulacak. Bu üç tasarımdan biri seçilecek.

İnsansız Hava Aracı ANKA, eğitim uçağı Hürkuş derken Türkiye?nin gelecek 10 yıldaki en önemli havacılık projesi ?Milli Muharip Uçak? olacak. Radara yakalanmayacak yerli savaş uçağının 2023?te gökyüzüyle buluşması hedefleniyor.

Bu iddialı proje için çalışmalar iki yıl önce Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından başlatıldı. TAI?den 40 mühendis ve Hava Kuvvetleri?nin özel ekibi ?sanal karargâh? kurdu. önce 2060?lı yıllara kadar harekât ihtiyaçları belirlendi. Analizin ardından uçağın ve sistemlerin kavramsal tasarımları yapıldı.

İşin sanayi tarafında ise milli imkânlar araştırıldı. Türkiye?de tasarlanıp yapılacak ve yurtdışından satın alınacak parçalar belirlendi. Başta motor konusu olmak üzere uluslararası işbirliği modelleri incelendi. İhtiyaçlar, yapılabilirlik gibi yüzlerce madde sıralandı.

RADARA YAKALANMADAN UçMA öZELLİğİ OLACAK

Yeni konseptin, Hava Kuvvetleri?nde 1988?den bu yana kullanılan F-16?ların yerini alması planlanıyor. Ağırlıklı olarak hava-hava görevlerinde kullanılacak uçak için en önemli isteklerden biri de ?düşük görünürlük? yani radara yakalanmama. Ana tasarımında da bu özelliğe büyük önem verildi. Bunun için silahların gövde içinde taşınması tercih edildi. Böylece radar ekolarının daha az yansıtılması hedeflendi.

Yüksek hız, etkili vuruş gücü, üstün manevra yeteneği ve büyük harekât yarı- çapı gibi ana maddeler sıralandığında ortaya üç farklı tasarım çıktı. Modellerden biri çift, diğer ikisi tek motorlu. İstenilen görevler yapılabilirlik ve maliyetlerle karşılaştırılacak. Bunlardan biri seçilerek yola devam edilecek.

Yerli savaş uçağında en kritik konu motor. Motor geliştirmek uçaktan çok daha zor. Bu nedenle tasarımda tek veya çift motor tercihine göre bir imalatçı ile işbirliği yapılacak.
Mevcut motorların geliştirilmesi ve yerli savaş uçağında kullanılması da gündemde.

İSVEçLİ SAAB?DAN DANIşMANLIK ALINIYOR

özgün bir uçak projesi için kavramsal tasarımda İsveçli Saab şirketiyle çalışılıyor. Burada amaç yol haritasını doğru çizebilmek. Neden Saab diye sorulduğunda dünyada yeni nesil savaş uçağı yapabilen ABD, Rusya, Fransa gibi ülkelerin arkasından İsveç geliyor.

Saab?ın tasarladığı JAS-39 Gripen, basitliği ve farklı yaklaşımıyla yakaladığı satış başarısıyla dikkat çekiyor.

Türkiye, yol haritasının doğru çizilmesi için Saab?la ortak hareket ediyor. Ancak burada ortak çalışma, projenin tasarım kısmını içermiyor.
Resimlere izin verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap
KANARDLI: Tek motorlu uçakta, yüksek manevra kabiliyeti ve düşük hızda havada tutunma için ön gövdeye ?kanard? olarak adlandırılan parça eklendi. Boyut olarak üç model arasından en küçüğü.

çİFT MOTORLU: Tasarımda daha fazla silah yükü ve havada kalma için çift motor tercih edildi. Uçağın boyu diğer modellere göre daha uzun. Hızı yüksek, menzili uzun.

TEK MOTORLU: Beşinci nesil savaş uçağı tasarımı diğer konseptlere göre daha standart çizgilere sahip. Boyut olarak orta sınıfta. Kanat yapısı F-22?yi, gövde ve kuyruk ise F-35?i andırıyor.

İşTE YOL HARİTASI

İlk hedef, 29 Eylül?e kadar kavramsal tasarım ve fizibilitenin tamamlanması.
Tüm veriler sunulduktan sonra Hava Kuvvetleri ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı getiri-götürü analizi yapacak. üç modelden birine karar verilecek.

Kavramsal tasarımdan sonra ön tasarıma geçilecek. Bunu kritik tasarım aşaması izleyecek. Son olarak detay tasarımıyla yerli uçağın mühendislik çalışmaları tamamlanacak.

Bu süreci 2021?de imalatın başlaması izleyecek. İlk uçuş için hedef 2023.
Uçuş testlerinin ardından teslimat süreci başlayacak. Programa göre test ve teslimat sürecinin 2025 ile 2035 arasında tamamlanması planlanıyor.

Milli Savaş Uçağı?nın 2060?a kadar envanterde kalması hedefleniyor.
Resimlere izin verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap

Pc-DMIS CAD++ 2018 R2 sp2 / DEA Alpha Status


Linklere izin verilmiyor. Üye Ol ya da Giriş Yap alanından Profilinizi Sosyal Medya hesaplarınız ile kolayca ilişkilendirebilirsiniz.


 


İLK YERLİ SAVAş UçAğI İçİN üç TASARIM Konusuna Ait Benzer Konular




Sosyal ağınızla giriş yapın

 
 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
  • Nokta Ziyaretçi: 2
  • Nokta Gizli: 0
  • Nokta Üye: 0

Çevrimiçi kullanıcı bulunmuyor.
  • stats Toplam Üye: 518
  • stats Toplam İleti: 8,205
  • stats Toplam Konu: 1,426
  • stats Toplam Kategori: 11
  • stats Toplam Bölüm: 38
  • stats En Çok Çevrimiçi: 84

En çok Yazanlar

BirazFikrimVar BirazFikrimVar
1,256 İleti
# harek # # harek #
1,052 İleti
Ⓜⓤⓡⓐⓣ Ⓜⓤⓡⓐⓣ
970 İleti
τǺN€®™ τǺN€®™
595 İleti
rebelwhiteâ©
220 İleti
adofm_AK
213 İleti
metroloji16 metroloji16
210 İleti
bakayoko
185 İleti
tarik
171 İleti
3_D
158 İleti

Takvim Aksiyonları

Aralık 2018
Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 [17] 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Bugün için herhangi bir etkinlik bulunmuyor.

Popüler Kategeriler

'html_below' adlı tema yüklenemiyor.