Oncelikle sunu belirteyim , herhangi bir sirketin - toplulugun goruslerini belirtmiyorum , asagida yazanlar sadece benim dusuncelerimdir. Ne savunucuyum ne de karsi cikiciyim.
Hicbir yazilim sirketi bu tür bir öneriye sicak bakmaz.
Yazilimi ne kadar cok kullanabilen insan var ise yazilim piyasada o kadar cok satar.
Hicbir firma bu öneriye sicak bakmaz.Benim calistigim firmada su an 20 inspectör var 5 kisi de sertifika var 15 kisi sertifikasiz. Kullanabilen herkes kör topal ögrenmeye calisiyor.
Egri oturup dogru konusalim....
Aksine , yazilim sirketleri bu tur calismalara ticari yonden sicak bakmasi gerek ,
sertifika almak icin
egitim almaniz gerekli. Sicak bakmayacak olan , egitimi talep edecek olanlardir. Resimlere izin verilmiyor.
Linklere izin verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap ya da Linklere izin verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş YapBir yaziliminin cok kullanici tarafindan biliniyor olmasi , buna denk yazilim sayisi yani is istihdami varsa anlamlidir. Eger bu yazilim yatirim maliyeti gerektiren bir cihaza ait ise , bu olcude
yatirim varsa kullanici icin faydalidir. Cihaz satinalanlar , oncelikle
"bilen" sayisini degil ,
yatirim maliyeti ,
cihaz yeterliligi gibi unsurlari goz onune alir. Genellikle ozel cihazlar "
paket icinde egitimle" satildiklari icin "bilinirlik" en azindan ulkemiz sartlarinda pek etken olmasa gerek. "Bilinirlik" mevcut sistem icindeki personel sirkulasyonu sozkonusu oldugu/olmasi durumda anlamli olur.
HM zaten egitimlere katilanlara SERTIFIKA veriyor , ben oyle biliyorum. Kalan 15 kisinin neden disaridan
egitim almadiklarini dogrusu merak ettim , egitime gerek yok idare edin mi dendi , bunun cevabi birkac sorunun da
cevabini beraberinde getirecektir.Bir otomobil saticisi , aliciya "ehliyetsiz kisilerce kullanilmasina musaade etmiyoruz" diyebilir mi? Diyecek olsa dahi , bunun bir kanunu olabilir mi? "Alkollu kullanmayacagina dair suraya imza at" , veya "kullanirsan - kullandirirsan otomobilini geri alirim" diyebilir mi?
Ki, kullanmakta oldugunuz cihazin sizlerde de bulunan orijinal kullanim kitaplarinda yapilan isi ve isi yapanlari ciddiye aldiklarindan "
SADECE EGITIM ALMIS KISILERCE KULLANILMALIDIR" yaziyor.
Cihaz ne kadar
verimli kullanilirsa her iki taraf icin de arti puan getirir , satana da alana da..
Istanbul'a gidip gelenler bilirler , kamyonet-kamyon-otobus gibi araclarin 1.Bogazici koprusu'nu kullanmalari yasaktir. Hatta bazi hafif ticari araclarin on goguslerinde de bu sekilde bir uyari mevcut: Bu aracla 1.Bogazici Koprusunden gecemezsiniz diye.
Mal benim , cezasi neyse gecerim... Mal benim istersem takla atar oyle kullanirim derse adam , ne diyeceksiniz?
Bir sirketin diger bir sirketin ic islerine karisma hakki nedir? Sirketiniz disindan kim sizin organizasyon semasindaki yerinizi degistirebilir??
Sistem Denetim'leri , Proses Denetimleri gibi uygulamalarda olcumcunun sertifikasi sorulmuyor mu?
"
Birileri" Bilgi , gorgu , tecrube ve gereksinimlere gore "olmasi gerekenleri"
soyleyebilir , ama nihai karari verecek olan
Sirketiniz yonetimidir.
....HEXAGONDAKI YONETICILERIMIZ....
Unutmamak lazim ki , Onlar Hexagon Metrology'nin yoneticileri , isletmelerimizde sizin-bizim ne is yapacagimiza , ne maas alacagimiza onlar karar vermiyorlar.
Derneklesme istegi guzel bir istek. Ancak , bunun da kanunu - kitabi mevcut.
http://www.alomaliye.com/dernekler_kanunu.htm
Madde 1 - Bu Kanunun amaci, kazanc paylasma disinda, kanunlarla yasaklanmamis belirli ve ortak bir *eyi gerceklestirmek üzere,
en az yedi gercek kisinin, bilgi ve calismalarini sürekli olarak birlestirmeleri suretiyle olusturduklari derneklerle ilgili esaslari düzenlemektir.
Bir dernegin yaptirim gucu nedir ...
Bu kapsamda , herhangi bir "sirket" dernek kuramaz , insanlar kurar.
Var mi 7 kisi ?!
Sitede Yonetici sifatiyla diyebilecegim sey ise , Kelimelere biraz dikkat etmek gerek ......onemsememek/ciddiye almamak gibi fiileri kurumlara yakistirmak biraz agir kacabilecek kelimelerdir....